02-11.09.2016 r. Wakacje z DWS.

W dniach 3 – 10 września 2016 roku 22 osobową grupą członków i sympatyków Stowarzyszenia „Dąbrowska Wspólnota Samorządowa” wybraliśmy się na wakacje do Srimy koło Vodic w Chorwacji. Mieszkaliśmy w domu z basenem w spokojnym miejscu idealnym do wypoczynku około 100 metrów do morza. Ciepła i czyściutka woda, plaża żwirowa zacieniona drzewami, wzdłuż stoiska z osprzętem plażowym, lodziarnie i budki z drobnym pieczywem. Miesiąc wrzesień w Chorwacji jest idealnym czasem na wypoczynek i zwiedzanie. Z planów wcześniej założonych zwiedziliśmy piękne miasto Szibenik, pobliskie małe urocze miasteczko Tribunj, gdzie z góry spod kościoła św. Mikołaja mogliśmy podziwiać piękną panoramę miasta i okoliczne wysepki rozsiane wśród wód Adriatyku. W ramach integracji Prezes zafundował wszystkim kiełbaski z grila, a Dario u którego w apartamentach mieszkaliśmy obdarował nas w ichniejsze „bijelo i crveno vino” i destylat rakiju z jego własnej produkcji. Kolejną wycieczką był wyjazd do Skradina skąd statkiem wycieczkowym wodami rzeki Krka popłynęliśmy zwiedzać wodospady w NP Krka. Biesiadą żegnamy Chorwację, a na stole pieczony prosiak. W Chorwacji tradycyjnie podczas uroczystych spotkań podawany jest pieczony na rożnie młody prosiak. Znane jest u nich przysłowie, „Nema tice do prasice”, co tłumaczy się jako: „Nie ma ptaka nad prosiaka”. Nadszedł czas powrotu, w drodze powrotnej zatrzymujemy w Zadarze . Udając się Bramą Morską poprzez Plac Pięciu Studni, Plac Narodni Trg, poprzez dawny Plac Rzymski Forum dalej Bramą Lądową docieramy na nabrzeże morskie „Istarską Obalę”. Oglądając piękny zachód słońca słuchamy koncertu Organów Morskich i podziwiamy instalację „Pozdrav Suncu” Pozdrowienie dla słońca pomysłodawcy Nikolai Bašića. Alfred Hitchcock w maju 1964 roku podczas pobytu w Zadarze powiedział: „Zadar ma najpiękniejszy zachód słońca na świecie, piękniejszy niż w Key West na Florydzie, oklaskiwany każdego wieczoru.”

Wypoczęci, zadowoleni, żegnamy piękny kraj Chorwację.

Więcej na … facebook logo 64 150x150 - 02-11.09.2016 r. Wakacje z DWS.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!